Publicerat 28 januari, 2019 av Löfbergs

Utökat säljuppdrag för Löfbergs

2018 blev kafferosteriet Löfbergs säljpartner till Humm Europe som producerar ekologisk Kombucha. Då med fokus på svensk dagligvaruhandel. Nu utökas uppdraget till att även omfatta den svenska Out of Home-marknaden, det vill säga hotell, restauranger och kaféer. Löfbergs säljkår får alltså ytterligare en produkt i portföljen. Humm Europes Kombucha är redan listad hos de flesta grossister.

Växande trend
Kombucha, ett fermenterat te fyllt med vitaminer, organiska syror och nyttiga bakterier som balanserar kroppen, har blivit en trend över hela världen. Amerikanska Humm Kombucha är ett av de ledande varumärkena. Hösten 2017 byggde Humm Europe en ny, modern produktionsanläggning i Gävle som servar den europeiska marknaden.

För Löfbergs är samarbetet en del av satsningen på det snabbväxande Ready To-segmentet, där Humm Kombucha kompletterar Löfbergs sortiment av kalla drycker som ICE Coffee, Cold Brew och Caffein Water. I januari 2018 förvärvade Löfbergs dessutom SuperBonobo med ett sortiment av rawbars och andra naturliga, ekologiska mellanmål och snacks.